czwartek, 27 grudnia 2012

"Wiosenne porządki"

Taki tytuł nosi tom wierszy Grzegorza Ryczywolskiego. Przebrnęłam prawie przez cały tomik i na stronie czterdziestej piątej znalazłam wiersz, którego najprawdopodobniej szukałam. Książkę kupiłam w Salonie Ciekawej Książki. Targi odbywały się w dniach 7 - 9 grudnia 2012 przy al. Politechniki 4 w Centrum Konferencyjno-Wystawienniczym Międzynarodowych Targów Łódzkich.


4 XI

Ociągał się z odjazdem, jakby przeczuwał,
co się stanie. Mimo deszczu chciał jeszcze iść
na spacer, wyciągnąłem z dna szafy parasol
i dałem mu. Wrócił po godzinie, rozpogodzony,
sójki wyfruwały mu z ust. Opowiadał,
że natknął się na zdezelowany kuter - ktoś
wyciągnął go z dna po ostatniej powodzi.
Poza tym było pusto. Graffiti na pylonie mostu
świeciło jak zwykle. Piętnaście metrów wyżej
normalny ruch: tiry, osobówki, czasem autobus.
Na samym dnie kąsana przez komary
rzeka, maszerujący nosorożec.
Od dziecka wszędzie czytał, że rzeka coś dzieli;
patrząc na nią pomyślał, że jest zupełnie na odwrót -
ona jest tym, co nas wszystkich łączy.


Wydawnictwo Kwadratura, Łódź 2012
ISBN 978-83-61680-13-0



Waldemar Wolański w Salonie Ciekawej Książki
Piotr Grobliński



Brak komentarzy: