poniedziałek, 25 lutego 2019

Grafiki Roberta Ruszczyka do "Rozdziałów"


Wydane „Rozdziały” płyną wolno - już swoim życiem. Podziękowaniom nie ma końca. Ponieważ nie wszystkie prace Roberta Ruszczyka zostały wykorzystane w książce, pozwolę sobie na umieszczenie ich tutaj, są niezwykle trafne i z całą pewnością godne uwagi.


WYZNANIE PARTYZANTA




KATYŃ



Katyń

Wpatruję się w zmierzch; w ciemności strzęp
czarnej folii poruszany wiatrem – wygląda
niczym wrona wyszarpująca coś z ziemi.
Otwarte granice boją się zamknięcia.

*
Przeczucie to nie wszystko, jeszcze tliła się
myśl, próbowała wyciągnąć mnie z tego miejsca.
Słyszałem każdy strzał. Wyszedłem z więziennej
karetki ostatni, przemknął rów,  nad którym przez chwilę
stali. Sznur przerzucony przez szyję wiąże mi
z tyłu ręce, jakby wszystko robiło się samo.

*
Wymieszane: przeczucie i nadzieja. Wyprowadzali
nas pojedynczo. Drobiazgowa rewizja; ściągnęli
pas i pytali o obrączkę. Z rękoma wykręconymi do tyłu
przeszedłem dwa pomieszczenia, i w trzecim ta nieubłagana
świadomość,  gdy zobaczyłem ściany, wypływającą
z półmroku krew. 


POZA CZASEM




REFLEKSJA




SZKLANA TABLICA





Źródło: malekolory.blogspot.com 
(za zgodą autora)







6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Bardzo mi się podobają te grafiki.
Kiljan H.

BLOG POETYCKI pisze...

Zdecydowanie dobre, pozdrawiam.

Kiljan Halldórsson pisze...

Wprawdzie ktoś się tu pode mnie podszył, ale zgadzam się z owym nieznajomym w zupełności. Grafiki są świetne. Tak jak i wiersze. Szkoda, że nie weszły do książki. Tak czy owak, jestem pod wrażeniem!
Kiljan Halldórsson.:)

BLOG POETYCKI pisze...

Hmmm, dobrze że podszył się pozytywnie, byłam pewna, że to Pan, następnym razem już nikomu to się nie uda :)

Natalia Zalesińska pisze...

Piękne wiersze i piękne grafiki.

BLOG POETYCKI pisze...

Natalio, dziękuję za poczytanie, za zainteresowanie.