środa, 4 marca 2015

Z antologii wierszy dla dzieci

Kto czasami nie ma ochoty na bajkę, chociaż jedną? Podejrzewam, że wszyscy je lubimy, a już na pewno lubiliśmy. Moją ukochaną był „Król Maciuś Pierwszy” Janusza Korczaka. Pierwsza bajka, którą tak dobrze zapamiętałam, i która była pięknie zilustrowana; patrzyłam, przeglądałam i słuchałam. Dla wszystkich, bez względu na wiek, zamieszczam poniższą:

Joanna Papuzińska - autorka bajek i wierszy dla dzieci, poetka, prozaik.

ŚCIANA ZACZAROWANA (fragment)

Ściano, ściano z matą słomianą
przypiętą nad łóżkiem moim!
Kiedy w pokoju
robi się ciemno,
rozmawiasz, ściano, ze mną.

A jeżeli na przygodę mam chęć,
muszę stuknąć w ścianę razy pięć:
stuk-stuk, stuk-stuk, stuk…

I wtedy uchyla się mata,
widać drzwi do innego świata.
Otwarte. Tylko przejść przez próg.
- Czy tam idziesz? Idę, to jasne!
A nie zaśniesz? Bo to noc! – Nie zasnę!
- I pamiętaj, że musisz wrócić,
zanim rano zadzwoni budzik!
- Do widzenia mamo i tato,
Bo ja znikam za słomianą matą!

……………………………………………….


„Za ścianą zaczarowaną”
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza G&P, Poznań  1998
Henryk Gościański i i Karol Prętnicki
Ul. Mazowiecka 59, 60-623 Poznań
ISBN 83-87368-72-5





Brak komentarzy: